Varje läkare har bra frågor.

Och vi hjälper dig gärna att hitta svaren. Nedan följer några av de vanligaste frågorna som vi får från yrkesverksamma som du.

Kategorier

Behandling
Prissättning
Garanti
Support

Behandling

Jag är allmäntandläkare och genomför enklare tandregleringar i mitt dagliga arbete. Är en Invisalign-behandling rätt för min mottagning?

Bortsett från att en enkel tandrörelse som en del av en restaurativ behandling kan göra hela processen effektivare och mer förutsägbar, fortsätter Invisalign-behandlingen att öka i efterfrågan.

Ibland behöver jag uppdatera mina behandlingsrekommendationer. Kan man uppdatera behandlingsrekommendationer i Invisalign-systemet?

Vårt egenutvecklade ClinCheck-program är utformad för att hjälpa dig att kartlägga dina patienters leenden in i minsta detalj utan att behöva gissa eller vänta. Om det behövs kan du dock justera en behandlingsplan och skicka in ändringar i ClinCheck-programmet för att bättre uppnå dina behandlingsmål.

Prissättning

Jag ser ingen prissättning på webbplatsen. Varför då?

Varje Invisalign-behandlingsplan skiljer sig åt. Kontakta oss för mer information om priser.

Garanti

Vad ska jag göra om jag tror att en Invisalign-tandskena eller en Vivera-retainer är defekt och bör ersättas inom garantitiden?

Invisalign-tandskenor och retainrar och Vivera-retainrar, inklusive ersättningsskenor, garanteras överensstämma med beskrivningen, vara fria från material- och tillverkningsfel och vara av tillfredsställande kvalitet inom branschen. Det finns information om vilka typer av omständigheter som kan medge kostnadsfria garantiersättningar och om tidsperioderna för att göra garantianspråk.

Om du anser att produkten bör bytas ut under garantin kan du beställa dessa ersättningar online från patientens journal:

  • Tandskenor: I patientens fil går du till Supplemental order options > Warranty > Aligner has a quality issue.
  • Retainrar: I patientens fil går du till Supplemental order options > Vivera or Invisalign Retainers > Warranty Defect.

Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.

Under tiden kan tandläkaren välja att be patienten att bära den tidigare uppsättningen tandskenor för att bibehålla tändernas position.

Support

Var kan jag hitta produktsupport, utbildning och handböcker?

När du har blivit en Invisalign-tandläkare får du tillgång till alla de resurser som vi har beskrivit på sidan om löpande support.
FAQ > Horizontal Card > Image
FAQ > Horizontal Card > Image

Behöver du hjälp?

Vi finns här för dig vid varje steg. Kontakta gärna en Invisalign-representant nära din mottagning.

Loading...