Varje läkare har bra frågor.
Och vi hjälper dig gärna att hitta svaren. Nedan följer några av de vanligaste frågorna som vi får från yrkesverksamma som du.
Behandling
Jag är allmäntandläkare och genomför enklare tandregleringar i mitt dagliga arbete. Är en Invisalign-behandling rätt för min mottagning?
Ibland behöver jag uppdatera mina behandlingsrekommendationer. Kan man uppdatera behandlingsrekommendationer i Invisalign-systemet?
Prissättning
Garanti
Vad ska jag göra om jag tror att en Invisalign-tandskena eller en Vivera-retainer är defekt och bör ersättas inom garantitiden?
Invisalign-tandskenor och retainrar och Vivera-retainrar, inklusive ersättningsskenor, garanteras överensstämma med beskrivningen, vara fria från material- och tillverkningsfel och vara av tillfredsställande kvalitet inom branschen. Det finns information om vilka typer av omständigheter som kan medge kostnadsfria garantiersättningar och om tidsperioderna för att göra garantianspråk.
Om du anser att produkten bör bytas ut under garantin kan du beställa dessa ersättningar online från patientens journal:
- Tandskenor: I patientens fil går du till Supplemental order options > Warranty > Aligner has a quality issue.
- Retainrar: I patientens fil går du till Supplemental order options > Vivera or Invisalign Retainers > Warranty Defect.
Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.
Under tiden kan tandläkaren välja att be patienten att bära den tidigare uppsättningen tandskenor för att bibehålla tändernas position.