Varje ortodontist har bra frågor.
Och vi hjälper dig gärna att hitta svaren. Nedan följer några av de vanligaste frågorna som vi får från yrkesverksamma som du.
Behandling
Jag är en ortodontist som har använt traditionell behandling med tråd och fästen i flera år. Är en Invisalign-behandling rätt för min mottagning?
Ibland behöver jag uppdatera mina behandlingsrekommendationer. Kan man uppdatera behandlingsrekommendationer i Invisalign-systemet?
Prissättning
Garanti
Vad ska jag göra om jag tror att en Invisalign-tandskena eller en Vivera-retainer är defekt och bör ersättas inom garantitiden?
Invisalign-tandskenor och Vivera-retainrar, inklusive ersättningar, garanteras överensstämma med beskrivningen, de ska vara fria från material- och tillverkningsfel och vara av tillfredsställande kvalitet inom branschen. Det finns information om vilka typer av omständigheter som kan medge kostnadsfria garantiersättningar och om tidsperioderna för att göra garantianspråk.
Om du anser att produkten bör ersättas inom garantitiden kan dessa ersättningar beställas online från patientens fil:
Tandskenor: under patientens fil går du till Supplemental order options > Warranty > Aligner has a quality issue.
Retainrar: under patientens fil går du till Supplemental order options > Vivera Retainers > Warranty Defect.
Alternativt kan du kontakta kundtjänst.
Under tiden kan läkaren välja att be patienten att bära den tidigare uppsättningen tandskenor för att bibehålla tändernas position.